Primăvara este mult mai frumoasă împreună cu colegii! ss slid mai jkl g ghdf dsf

Respectul față de lucrurile personale și ale colegilor


Dezvoltarea personală, clasa a II-a, subiectul:

Respectul față de lucrurile personale și ale colegilor”

 

Pe data de 5.12. 2019 în incinta IPLT „ Alexei Mateevici”, orașul Șoldănești, în cadrul Comisiei diriginților de clasă, învățământ primar, am desfășurat ora publică în clasa a II-a „A” la disciplina Dezvoltarea personală,  subiectul: „Respectul față de lucrurile personale și ale colegilor”. Activitatea “Microfonul curios “ ne-a demonstrat opiniile elevilor referitor la cea mai frumoasă țară, zi, mai mare bogăție, om drag, ocupație plăcută. Am continuat cu un “Ping – pong intelectual” descoperind preferințele copiilor: dulciurile, disciplina, numele prietenului, cartea citită recent.

Călătorind în Împărăția Emoțiilor, elevii au descris Ținutul Bucuriei, au imitat prin mimică și gest diverse emoții. În Borcanul fericirii au pus zâmbetele, încurajările, încrederea, ajutorul oferit celorlalți, iar din Borcanul nefericirii au scos frica, rușinea, certurile, vinovăția. Formând bulgărași le-au aruncat, imitând o furtună, iar umbrela a semnificat lucrurile care ne ajută să rezolvam problemele. Au dovedit că-și cunosc colegii, descoperind cui îi aparține descrierea de pe fulgușor, unindu-se apoi în echipe după forma fulgului.

Din literele inițiale ale calităților “Profilul elevului sârguincios” elevii au dedus subiectul lecţiei, obiectivele. Completând  propozițiile lacunare, diagrama Venn au argumentat de ce avem nevoie de lucruri, au enumerat lucrurile personale, comune. Elevii s-au implicat activ în discuția inițiată: Cum  îți  manifești  grija  față  de  lucruri? Când “al meu” devine “al tău”? Dar “al nostru” – “al vostru”? Care lucruri trebuie păstrate mai bine: personale sau comune?

Activând în echipe au realizat diverse sarcini, respectând criteriile de succes a mesajului argumentativ: i-au dat sfaturi unei fetițe care și-a obijduit prietena sa, cartea, au studiat cazul  despre o elevă șotioasă, care ascunde caietele și cărțile colegilor, le schimbă locurile ghiozdanelor. Au identificat soluții pentru  rezolvarea problemei: penarul defectat. Și-au expus opiniile referitor la atitudinea față de vestimentația colegilor (haina demodată). Au recitat poezia “Caietul – oglinda elevului”.

Pentru a avea o viață mai ușoară elevii au luat din timp „Pastile pentru suflet”, maxime, sfaturi despre lucruri:Am evaluat lecția, realizând activitatea „Meditații dulci” (cubulețe din fructe), copiii în gând numărând până la 3, s-au gândit la un cuvânt ce le-a plăcut la lecție, apoi până la 5 – 2 cuvinte, până la 7 – 3 cuvinte.

„Fii darnic! Nu da mult, ci la timp.”;  „Puțină atenție aduce-n suflet multă bucurie.”; „Numai cu inima poți vedea bine!”; “Cele mai bune lucruri în viață sunt gratuite: iubirea, săruturile, îmbrățișările, amintirile frumoase, prietenii, familia”; „Dacă vrei să construieşti un vapor, să nu începi prin a-i trimite pe oameni după lemne, cuie, unelte, sfori şi alte materiale. Învaţă-i întâi să tânjească după marea îndepărtată, nesfârşită.” Antoine de Saint-Exupery, „Micul prinţ”.

Am finalizat lecția, interpretând cântecul “Vis de copil “de V. Dani
Aducem mulțumiri părinților pentru surpriza oferită copiilor, oaspeților în Ajun de Sfântul Nicolae.

Maznic Elena, învățătoare, clasa a II-a „A”